Dülük-OSB Tüneli ve kavşak çalışmalarının temeli, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla atıldı.
Törende konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bakanlık olarak Gaziantep’e yaptıkları yatırımları rakamlarla anlatarak şunları söyledi:
“Bugün, Gaziantep'in kalkınma yolculuğunda yeni bir kilometre taşına daha şahitlik ediyoruz. Birkaç saat önce, GAZİRAY’da kullanılacak ilk milli banliyö tren setimizin teslimi vesilesiyle bir aradaydık. Hatırlayacağınız üzere, Gaziantep Büyükşehir Belediyemizle birlikte hayata geçirdiğimiz GAZİRAY projesi, şehir içi ulaşıma adeta nefes aldırarak Gaziantepli vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırmıştır. Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi Başkanlığı ve Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile bir araya gelerek, şehrin ulaşım altyapısını güçlendirmek için büyük bir projeye daha imza atıyoruz. Dülük-OSB Tüneli ve devamındaki otoyol bağlantısı, bakanlığımız ile Gaziantep Büyükşehir Belediyemiz arasındaki başarılı iş birliğinin yeni bir örneği olacak. Gaziantep’i ulaşım ve iletişim altyapısıyla daha da ileri taşımak bizim sorumluluğumuzdur. Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanımız Sayın Fatma Şahin ve diğer başarılı ilçe belediye başkanlarımız sayesinde, bu şehir her geçen gün daha da büyüyor, gelişiyor ve güçleniyor.”
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin ise organize sanayi bölgelerinin şehir için önemine vurgu yaparak şunları söyledi:
“Sayın Cumhurbaşkanımızın ‘Büyük Türkiye’ hedefi doğrultusunda ihracat, istihdam ve yatırım bizim için çok kıymetli. Gaziantep’te altı organize sanayi bölgesi bulunuyor. İlçelerdeki sanayi bölgeleriyle birlikte, sadece merkezde 300 bin kişi buradan evine ekmek götürüyor. Büyük ve güçlü Türkiye için sanayicimizin rekabet gücünü artırmamız gerekiyor. Sanayi bölgemizde örgütlü bir yapı var. Ancak 300 bin kişi işe gidip gelirken trafik nedeniyle zorlanıyor. İşçiler zaten fabrikadan yorgun çıkıyor. Dağları delerek tüneller inşa ederken, ne sit alanlarına zarar veriyoruz ne de bir ağacı kesiyoruz. 120 metre derinliğe inerek işverenimizin rekabet gücünü artırmayı, işçilerimizin ise huzurla evlerine kavuşmalarını sağlamayı amaçlıyoruz. Ayrıca, iş güvenliği açısından da büyük bir avantaj sağlayacak. 3 kilometrelik, üç şeritli tüneli yapacağız ve iki yıl içinde tamamlayacağız.”
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi, Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi Başkanlığı (GAOSB) ve Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) iş birliğinde yürütülecek proje, D-400 Karayolu ve O-54 Çevre Yolu arasındaki trafik yoğunluğunu hafifleterek sanayi bölgesine erişimi kolaylaştıracak.
Dülük Kavşağı’ndan başlayarak OSB içindeki ana arterlere ve TAG Otoyolu’na bağlanacak proje, toplam 8 bin 315 metre uzunluğunda olacak. İki yönde üç şeritli yol ile hem şehir içi hem de lojistik trafiğe hizmet edecek. Proje kapsamında 3 bin 250 metre uzunluğunda iki çift tüp tünel inşa edilecek. Güzergâh boyunca sekiz köprü ve üç büyük kavşak yer alacak.
Tünelli bağlantı yolu hizmete açıldığında, D-400 Karayolu’ndaki trafik yükü hafifleyecek ve sanayi bölgesine alternatif bir ulaşım imkânı sunulacak.
Proje, ulaşımın yanı sıra afet durumlarında şehirden tahliyeyi kolaylaştıracak ve Gaziantep’in stratejik ulaşım ağını güçlendirecek önemli bir bağlantı yolu olacak. Dülük Tabiat Parkı ve tarihi sit alanları korunarak tasarlanan projede, tünel yüzeyde herhangi bir yapılaşmaya neden olmadan, 120 metre derinlikte inşa edilecek. Dülük Baba Tepesi ve çevresindeki kültürel miras korunacak, yeşil alanlar zarar görmeyecek ve karbon emisyonu düşürülecek. Bu sayede geleceğe yönelik sürdürülebilir bir ulaşım çözümü sunulacak.
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2025 ne var gundem de Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.