Depremin merkez üssü olan Kahramanmaraş’ın, yaşadığı büyük yıkımın ardından özel bir planlama ve destek alması gerektiğini vurgulayan Dr. Karatutlu, “Kahramanmaraş 1 milyon 134 bin nüfuslu bir şehir. Depremin yükünü en ağır şekilde yaşayan bu kente pozitif ayrımcılık yapılması gerekirken, ulaşım altyapısı yıllardır ihmal edilmiştir.” ifadelerini kullandı.
Milletvekili Karatutlu konuşmasında, şehrin farklı bölgelerinde yıllardır çözülemeyen ve günlük yaşamı doğrudan etkileyen kritik sorunları “Türkoğlu–Nurdağı arasında köy yolu standardında kalan dar güzergâh, trafik ve güvenlik sorunu oluşturmaya devam ediyor. Göksun tünellerinden çıkışta yolun birden tek şeride düşmesi, kazalara davetiye çıkarıyor. Pazarcık’ın çevre yolu hâlâ yapılmadı, trafik ilçe merkezinden geçiyor. Bertiz, Çağlayancerit ve Ilıca yolları yıllardır bakımsız. Kuzey ve güney çevre yollarının yapılmaması nedeniyle şehir içi trafik her gün kilitleniyor.” cümleleriyle ifade etti.
Dr. Karatutlu, AJet’in, çevredeki tüm illere Sabiha Gökçen’den sefer düzenlerken, uçuşu olmayan tek il’in Kahramanmaraş olduğunu, 1 milyon 134 bin nüfuslu bir şehrin bu yok sayılmasının kabul edilemez olduğunu vurguladı. Havalimanına kurulduğu söylenen navigasyon cihazının da gerçekte en düşük seviye “localizer” olduğunu belirterek, ileri seviye sistemlerin acilen kurulması gerektiğini ifade etti.
DEVA Partili Dr. İrfan Karatutlu konuşmasının sonunda, Ulaştırma Bakanlığı’nın bütçesinin görüşüldüğü bu kritik günde beklentinin sadece proje değil, uygulanabilir çözüm olduğunu dile getirdi. Karatutlu, “Maraş yıllardır aynı sorunları konuşuyor. Bu şehir de bu milletin bir parçasıysa, yoluyla da, uçağıyla da, hızlı treniyle de hak ettiği hizmeti almalıdır.” dedi.
Hibya Haber Ajansı
© Copyright 2025 ne var gundem de Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.