Reklam
Tarih : 2026-06-27 16:14:21

Ticaret Bakan Yardımcısı Uçarmak, Dünya Gümrük Örgütü oturumlarına katıldı

Ticaret Bakanlığı Ticaret Bakan Yardımcısı Uçarmak, 187 üye ülkenin gümrük idaresi başkanları ile uluslararası kuruluş temsilcilerinin katılımıyla Brüksel’de düzenlenen Dünya Gümrük Örgütü (DGÖ) Konseyi’nin 147./148. Dönem Oturumlarına katıldı.

Toplantılarda küresel ticaretin geleceği, veri odaklı gümrük yönetimi, yapay zekâ, e-ticaret ve güvenli tedarik zincirleri gibi başlıklar ele alındı.

Oturumlar kapsamında DGÖ’nün çalışmaları üye ülkelerin değerlendirmesine sunuldu.

Bakan Yardımcısı Uçarmak, Suudi Arabistan Zekât, Vergi ve Gümrük İdaresi Başkanı Suhail M. Abanmi ile de bir araya gelerek kara yolu transit koridorlarının geliştirilmesi, TIR sisteminin etkin uygulanması ve ticaretin kolaylaştırılması konularında görüş alışverişinde bulundu. Görüşme sonucunda Yetkilendirilmiş Yükümlü Programlarının karşılıklı tanınmasına yönelik Ortak Eylem Planı imzalandı.

Uçarmak ayrıca Azerbaycan, Bulgaristan, Macaristan, Özbekistan, Kazakistan, Maldivler, Suriye, Gürcistan, Kosova, Kırgızistan ve İran gümrük idarelerinden mevkidaşlarıyla ikili görüşmeler gerçekleştirdi.

  Hibya Haber Ajansı

© Copyright 2026 ne var gundem de Tüm Hakları Saklıdır.
Web sitemiz Hibya Haber Ajansı Abonesidir.